Projecte Conservem i coneixem el litoral tarragoní
18/10/2022

En el marc de la convocatòria de subvencions a entitats sense ànim de lucre per al desenvolupament de projectes i actuacions de protecció i millora del medi ambient de la Diputació de Tarragona, l’Associació Aurora ha dut a terme un projecte per conservar i donar a conèixer l’entorn natural del litoral tarragoní aquest 2022.

L’objectiu principal del projecte ha estat el de la millora d’hàbitats com el roquissar litoral i els sistemes dunars, així com la divulgació i el fet d’involucrar a la ciutadania en la conservació d’aquests espais. Per fer-ho, el projecte s’ha dividit en tres actuacions principals.

En primer lloc, s’han retirat 2693 m2 d’espècies de flora exòtica invasora com ara l’ungla de gat, les figueres de moro, les atzavares, el cactus japonès, el seneci o la canya. Espècies com aquestes s’escampen descontroladament desplaçant la vegetació autòctona com ara el fonoll marí o les ensopegueres. Aquesta actuació s’ha realitzat sobretot a l’entorn de la cala dels Cossis, però també en algun punt de la platja de l’Arrabassada i en el morrot on hi ha l’antic preventori. Durant l’últim mes del projecte s’ha realitzat un control de rebrot d’aquestes espècies invasores.

En segon lloc, el 14 de maig es va realitzar una jornada de voluntariat ambiental a l’entorn de la platja de la Savinosa. La jornada va comptar amb un total de 125 participants i s’hi van fer diverses accions. Es va dur a terme una plantació de 200 plantes al sistema dunar de la platja de la Savinosa, es van realitzar dues sortides botàniques i de descoberta de l’entorn i es va realitzar una neteja de brossa.

I en tercer lloc, durant els mesos de maig i juny, s’han realitzat 8 activitats d’educació ambiental amb diferents centres educatius del municipi de Tarragona amb l’objectiu de conscienciar als més joves sobre la conservació d’espais naturals i descobrir la fauna i la flora que contenen. En total han participat 210 infants.

Aquest projecte ha rebut una subvenció de 23.391,45 € per part de la Diputació de Tarragona i ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tarragona i el grup GATA-Ecologistes de Tarragona.