L'Associació Aurora recupera ambientalment el Torrent dels Garidells
19/06/2018

L’Associació Aurora ha recuperat ambientalment el Torrent dels Garidells en el marc del conveni entre l’Obra Social “la Caixa” i la Diputació de Tarragona.

Durant 4 mesos un equip d’un oficial i sis operaris de l’Associació Aurora han realitzat treballs  de recuperació ambiental del Torrent del Bogatell, al terme municipal dels Garidells, en el marc del Conveni entre la Diputació de Tarragona i l’Obra Social “la Caixa”.

S'ha actuat en un tram de 800 metres de llargada i en una superfície de 7.400 m2, on sobretot s'ha desbrossat canya i bardissa. També s'ha talat i retirat arbres morts, sobretot peus d'om, afectats per la grafiosi. A més, s’ha netejat i retirat d’alguns punts de l’espai residus i deixalles que hi havia acumulades.

En el marc d’aquest projecte també s’ha recuperat un tram de camí paral·lel al torrent i s'han plantat 300 plantes de 7 espècies diferents amb la finalitat de fixar els talussos i de recuperar el bosc de ribera.

Aquests treballs s’han dut a terme en el marc del conveni de col·laboració per la preservació dels espais naturals de la demarcació i per la inserció laboral de persones en risc d'exclusió de la Diputació de Tarragona i l'Obra Social "la Caixa". I han comptat amb el suport de l’Ajuntament dels Garidells.

Les diferents actuacions d’aquest conveni s’orienten a la preservació, la prevenció de riscos i la millora d’entorns naturals que repercuteixen positivament en la salut humana i contribueixen a disminuir l’impacte del canvi climàtic.

Amb aquesta intervenció s’ha contribuït a reduir el risc d’incendi i alhora s’ha millorat la capacitat hidràulica de desguàs del torrent en cas d’avingudes extraordinàries, ja que s’ha eliminat la canya i s’ha substituït per espècies vegetals que milloren la fixació dels talussos i n’eviten la reaparició.