Finalitzada l’actuació de recuperació del Camí del Rec a la Selva del Camp
10/04/2017

De novembre de 2016 a març de 2017 un equip de treballadors de l’Associació Aurora ha estat treballant a la Riera de la Selva del Camp, en el marc del conveni de la Diputació de Tarragona i l'Obra Social "la Caixa", per a la preservació dels espais naturals de la demarcació i la inserció laboral de persones en risc d'exclusió. Les diferents actuacions s’han realitzat en col·laboració de l’Ajuntament de la Selva del Camp, i s’han orientat a la preservació, la prevenció de riscos i la millora d’entorns naturals que repercuteixen positivament en la salut humana i contribueixen a disminuir l’impacte del canvi climàtic.

Concretament, s’han recuperat 1200 metres de l’antic Camí del Rec a la Riera de la Selva i uns altres 1800 metres al Camí d’en Grau, que s’enfila pel vessant esquerra de la Riera de la Selva entre bosc de pi blanc i roquissars. Quant a la prevenció i extinció d’incendis, s’han eliminat 150 tones de biomassa principalment a les vores del camí i a la confluència dels barrancs. Els tres quilòmetres d’adequació de camins permetran a bombers i ADF una major rapidesa en cas d’una intervenció directa al medi. També des del punt de vista del medi fluvial el resultat és molt positiu, perquè l’actuació permetrà que en cas d’avinguda la riera pugui desguassar correctament, ja que s’hi ha eliminat un volum de canyes equivalent a més de dues piscines olímpiques. Els treballs de desbrossada han permès a més retirar uns 500 kg. de residus i deixalles. Finalment, s’han plantat freixes, àlbers, gatells, alzines, pins pinyoners i alguns arbusts per ajudar al bosc de ribera a recuperar la seva funcionalitat ecològica.