Projecte de Recuperació Ambiental de la Riera de la Selva
25/04/2016

Aquest dilluns, la diputada de Medi Ambient de la Diputació de Tarragona, Immaculada Costa; l'alcalde de La Selva del Camp, Jordi Vinyals; el regidor de La Selva i vicepresident de la Diputació, Josep Masdeu; el director d’Institucions de CaixaBank a Tarragona, Eduard Gené; la directora de Negoci de CaixaBank a Tarragona Interior, Maica Jané, i responsables de l’Associació Aurora,  han visitat el projecte de recuperació ambiental de la riera de La Selva del Camp, que s’ha dut a terme en el marc del conveni de Recuperació d’Espais Naturals entre l’Obra Social “la Caixa” i la Diputació de Tarragona.

El passat  mes de novembre van finalitzar els treballs de recuperació ambiental de la riera en el tram que va des de la zona del Pont Alt a l’Albereda de la Resclosa. L’actuació va consistir en la desbrossada de canya i bardissa de la llera de la riera, la tala de troncs d’arbres morts i la retirada de brossa. El projecte també ha contemplat la recuperació del Rec de la Vila, una estructura medieval vorejada d’un camí que s’havia fet del tot impracticable entre el Pont Alt i la Resclosa. També s’han realitzat actuacions per consolidar una albereda al costat de la Resclosa de la Riera de la Selva i s’ha recuperat el camí d’en Grau, prop de l’itinerari del Rec de la Vila.

El projecte de recuperació ambiental de la Riera de La Selva ha suposat una millora d’aquest espai natural i també ha permès que un grup de persones amb risc d’exclusió hi treballessin de manera estable. Les tasques de recuperació i millora les ha portat a terme un equip d’un oficial i sis operaris amb malaltia mental del centre especial de treball de l’Associació Aurora.