AURORA organitza una plantada d'arbres al riu Francolí
21/02/2011

Més de 150 persones participen en la plantada d’arbres que va organitzar aquest dissabte l’Associació Aurora al riu Francolí. L’acte va comptar amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona i l’Agència Catalana de l’Aigua.

L’activitat es va dur a terme en el marc del projecte de recuperació de l’entorn fluvial del riu Francolí que desenvolupa l’Associació Aurora entre l’assut d’Ematsa i el pont de l’autopista AP-7. Aquest és un dels projectes seleccionats en la convocatòria de subvencions per a la realització d’actuacions de gestió, conservació i recuperació d’espais fluvials de l'Agència Catalana d'Aigua i compta amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona.

Un dels aspectes importants d’aquest projecte és l’ús social posterior que tindrà aquest entorn fluvial. Per aquest motiu, i per fomentar la participació de la ciutadania, es va celebrar una plantada d’arbres en aquest tram del riu Francolí. Es van plantar més de dos-cents arbres i plantes d’espècies pròpies del bosc de ribera com ara l’àlber, el freixe de fulla petita, el tamariu, el jonc i l’arç blanc, entre d’altres.

L’acte va comptar amb la col·laboració de l’Agrupament Escolta Xaloc, l’entitat Save the Children, voluntaris de la URV i els grups ecologistes GATA i GEPEC. També van participar persones a títol individual. L'empresa REPSOL va patrocinar l'activitat.