Programa EVERAMA / AURORA de compensacions solidàries de CO2
01/09/2015

L’empresa tarragonina EVERAMA inicia el seu Programa de Compensacions Solidàries de CO2 per contribuir a la lluita contra el canvi climàtic i sensibilitzar els seus clients i participants en esdeveniments de la necessitat de fer un món més sostenible. El programa es basa en els principis de la Responsabilitat Social de l’Empresa (RSC). L'acord d'EVERAMA amb Aurora permetrà implementar el Programa de Compensacions Solidàries de CO2.

Com funciona el programa?

EVERAMA registra les emissions de CO2 associades als desplaçaments dels participants als seus esdeveniments, així com d’altres emissions significatives vinculades als actes i activitats que organitza.

Amb una calculadora basada en el protocol de càlcul d’emissions de gasos d’efecte hivernacle del World Resources Institute (WRI) i el Consell Mundial d’Empreses per al Desenvolupament Sostenible (WBCSD) s’obté el total d’emissions en Tones (Tn) de CO2 pels desplaçaments dels participants als actes i activitats.  A partir d’aquestes dades, EVERAMA destina recursos a projectes de reforestació i de gestió d’espais naturals que contribueixen a compensar els efectes del canvi climàtic.

Els dos primers projectes de compensació es posaran en marxa al tram baix del Riu Francolí i als Morrots de la Savinosa, a Tarragona. En aquests espais naturals l’Associació Aurora ja manté acords de custòdia del territori i amb aquest programa podrà augmentar les actuacions de millora i manteniment dels hàbitats.

Tota la informació sobre el Programa de Compensacions Solidàries de CO2 amb informació dels indrets on es porta a terme serà disponible properament als webs d’EVERAMA i d’AURORA.