Es presenta la 4a Plantada Popular al riu Francolí
06/03/2015

*La Fundación Repsol i l’Associació Aurora han presentat avui la 4a edició de la Plantada Popular Participa i Reforesta al riu Francolí, que es realitzarà el proper dissabte 21 de març entre el Pont de Santa Tecla i el pont de l’A7.

* En les tres edicions realitzades anteriorment hi han participat més de 1.500 persones i s’han plantat més de 1.200 arbres i arbustos que ja formen part de la vegetació del riu Francolí.

Per quart any consecutiu, l’Associació Aurora i la Fundación Repsol, amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona, organitzen una plantada popular amb voluntariat al riu Francolí. A l’edició d’enguany es plantaran 1.000 arbres i arbustos. Es treballarà, també, en un tros del terreny de l’any passat per reforçar les plantacions que s’hi van fer.

Avui al matí Josep Bertran, responsable de comunicació de Repsol a Tarragona, i Jaume Santos, director de l’Associació Aurora, han presentat l’edició de la Plantada d’enguany.

Els objectius d’aquesta iniciativa són integrar socialment i laboral a col·lectius de persones en risc d’exclusió social, millorar l’estat ecològic d’un tram del riu Francolí al seu pas pel municipi de Tarragona i fomentar el voluntariat ambiental a la ciutat.

Localització

Aquest any la Plantada Popular es farà al tram del Riu Francolí entre el pont de Santa Tecla i el pont de l’A7, a 300 metres aigües amunt del pont de Santa Tecla.

Aquest tram de riu és un espai molt proper a la ciutat de Tarragona i als seus habitants, un espai molt freqüentat per persones que busquen un indret agradable de passeig, per fer esport o simple-ment gaudir de la natura ben a prop de la seva ciutat.

Com inscriure’s

Els interessats en participar en la 4a Plantada Popular podran inscriure’s de dues maneres: o bé introduint les dades personals (nom i cognoms, telèfon i correu electrònic) a l’apartat d’inscripcions del web www.reforestatgn.org, o bé trucant al telèfon 977 52 02 05 (de dilluns a divendres, de 9 a 14h i de 15 a 17h).

Els organitzadors

L’Associació Aurora és una entitat sense ànim de lucre, que té com a finalitat la integració social i laboral de persones afectades de malaltia mental, així com el recolzament i l’atenció dels seus familiars. Entre les diferents activitats que desenvolupa Aurora destaca l’execució de projectes de recuperació d’espais fluvials.

Fundación Repsol és l'expressió de la vocació de responsabilitat social de Repsol i del seu voluntari compromís amb la millora sostenible de la societat, especialment on la companyia desenvolupa les seves activitats industrials. Les seves actuacions i projectes s'articulen al voltant de l'Energia Social i es constitueix com el nexe d'unió entre les necessitats de la ciutadania i la voluntat social de la companyia. Fundació Repsol és Energia Social en les seves diferents expressions dels valors del compromís i la solidaritat. Compromís i solidaritat amb les persones, amb el planeta, amb els col·lectius desfavorits, amb la integració i amb la diversitat.