L’Associació Aurora neteja el riu Francolí
25/03/2012

Aquest dissabte el riu Francolí, al seu pas per Tarragona, va viure una nova jornada de neteja de la seva llera. Prop de 125 persones van participar en l’activitat, que per quart any consecutiu  va organitzar l’Associació Aurora amb el suport de l’Ajuntament de Tarragona.

Aquesta actuació es va realitzar en el marc de la jornada Fem dissabte! que va coordinar l’Associació Hàbitats en 24 municipis d’arreu de Catalunya. L’activitat, a més, va comptar amb la col·laboració de les entitats mediambientals GATA, GEPEC i CEN.

Durant més de dues hores les persones que van participar en aquesta jornada van retirar prop de 4.000 quilos d’escombraries del marge esquerre del riu. Es va pentinar un tram de 600 metres des del pont de l’Autovia A-7, riu amunt.

Als assistents se’ls va oferir un refresc i un tall de coca, a més se’ls va lliurar una gorra i un guants. L’empresa EMATSA va patrocinar l’activitat.

La jornada Fem dissabte! pretén conscienciar a la ciutadania que els espais fluvials  són indrets que cal conservar i que han de deixar de ser utilitzats  com a abocadors.