Plantada Popular de Perafort i Puigdelfí al riu Francolí
26/04/2023

El pròxim dissabte 29 d’abril l’Associació Aurora i l’Ajuntament de Perafort realitzaran una jornada de voluntariat ambiental a l’entorn del riu Francolí al seu pas per Puigdelfí amb dues activitats diferents per recuperar i donar a conèixer aquest entorn natural. Es farà una plantació d’espècies autòctones típiques de ribera i es podrà fer una sortida de descoberta de l’entorn fluvial.

La jornada forma part del projecte ‘Conservem i coneixem el riu Francolí’, que rep  el suport de la Diputació de Tarragona, en el marc de les subvencions a entitats sense ànim de lucre per al desenvolupament de projectes i actuacions de protecció i millora del medi ambient. També compta amb la col·laboració de l’entitat GATA–Ecologistes de Tarragona.

Desenvolupament de la jornada

La jornada començarà a les 10.30h a la zona del riu sota el Pont de la Via de Puigdelfí. A partir d’aquesta hora es podran confirmar les inscripcions in situ i es podrà gaudir d’un esmorzar popular. A les 11h es farà la presentació de la jornada i a les 11.15h iniciaran les activitats. Per una banda, es realitzarà una plantació de 500 plantes autòctones típiques del bosc de ribera de 9 espècies diferents com ara l’àlber, el freixe de fulla petita, el tamariu, el saüc o el gatell entre d’altres. Per l’altra, es farà una sortida de descoberta de l’entorn fluvial on podrem conèixer la fauna i la flora de la zona, la problemàtica amb les espècies invasores i les actuacions de l’Associació Aurora a l’espai. Aquesta sortida de descoberta es realitzarà en 2 torns diferents, un a les 11.15h i l’altre a les 12.15h i tindrà una duració d’1h.

Inscripcions

Les persones que vulguin participar a la jornada poden inscriure’s al formulari web de l’Ajuntament de Perafort (bit.ly/3mD7Fsn) o trucant al 977 62 50 06. Es demanarà: nom complet, número de telèfon i correu electrònic. Cal escollir activitat i torn.

El projecte

El projecte, que va iniciar el passat 20 de febrer, preveu una millora d’hàbitat d’un tram del riu Francolí al seu pas per Puigdelfí, amb actuacions de retirada d’espècies exòtiques invasores com la canya (Arundodonax) o el miraguà fals (Araujiasericifera), neteja de l’espai i amb plantacions d’espècies autòctones típiques de ribera. D’altra banda, també es realitzaran diverses accions d’educació ambiental amb escoles dels municipis de Perafort i Tarragona per tal de sensibilitzar als més joves a prendre consciència dels seus entorns fluvials més propers. El projecte s'ha realitzat en el marc de la convocatòria de subvencions per entitats sense ànim de lucre pel desenvolupament de projectes i actuacions de protecció i millora del medi ambient, de la Diputació de Tarragona. L'import subvencionat és de 25.000 €.

Vessant social de l’Associació Aurora

L’Associació Aurora és una entitat social sense ànim de lucre que té com a objectius la millora de la qualitat de vida de les persones amb problemes de salut mental i dels seus familiars, així com la defensa dels seus drets. A la vegada, treballa també la protecció, la conservació i la millora del medi ambient. Entre les diferents activitats que desenvolupa destaquen l’execució de projectes de recuperació d’espais naturals, així com la custòdia del territori i la conservació de la biodiversitat.