L’Associació Aurora i el Càmping Gavina signen un acord de col•laboració per a fomentar la conservació de l’Espai Natural de la Platja de Creixell
31/05/2021

Aquesta iniciativa busca preservar els valors naturals d’aquest entorn litoral i, alhora, involucrar a la ciutadania en la conservació d’aquest espai.

En el marc d’aquest acord es recrearà el sistema dunar de la platja.

Creixell, a 31 de maig de 2021. El Càmping Gavina i l’Associació Aurora, entitat social que integra persones amb problemes de salut mental i que promou la recuperació ambiental d’espais naturals del Camp de Tarragona, han signat un acord de col·laboració per fomentar la conservació de l’Espai Natural Protegit de la Platja de Torredembarra i Creixell. L’objectiu és preservar els valors naturals i plantejar un conjunt d’accions adreçades a la conservació de la biodiversitat d’aquest entorn.

Una de les primeres actuacions que es plantegen, en el marc d’aquest acord de col·laboració, és l’abalisament d’una part de la platja per afavorir la recuperació de la duna davant del càmping i donar continuïtat al sistema dunar ja existent. Aquesta actuació la portarà a terme un equip de l’Associació Aurora.

L’entitat també durà a terme una jornada formativa per als treballadors del càmping amb l’objectiu que coneguin millor l’espai natural i la seva biodiversitat. A més realitzarà activitats d’educació ambiental i de descoberta de l’entorn per als usuaris del càmping els mesos d’estiu.

El Càmping Gavina, coneixedor de la responsabilitat d'estar en un enclavament protegit natural, l'any 2019 va obtenir el certificat de Qualitat Mediambiental que atorga la Generalitat de Catalunya.

El Càmping Gavina i l’Associació Aurora estan d'acord en la necessitat de fer compatible l’ús del territori amb la conservació dels seus elements naturals, paisatgístics i patrimonials, perquè en puguin gaudir totes les persones i també les generacions futures. Per aquest motiu han establert aquest marc de col·laboració per a fomentar la conservació d’aquest espai natural i sensibilitzar a la ciutadania.