L’Associació Aurora rep una subvenció de la Diputació de Tarragona per a recuperar el Camí del Francolí
08/04/2019

L’Associació Aurora, que integra social i laboralment persones amb discapacitat mental, ha rebut una subvenció, en el marc de la convocatòria de subvencions per a l’execució de les actuacions derivades del Conveni entre la Fundació Bancària “la Caixa” i la Diputació de Tarragona, per a recuperar el Camí del Francolí als municipis del Morell, Perafort i la Pobla de Mafumet.

Els principals objectius d’aquest projecte són la consolidació d’un tram del camí del Francolí, sobretot per facilitant-ne el pas de les persones, i la millora ambiental del bosc de ribera.

Es tracta d’una intervenció en un tram de prop de 2.400 metres de llargada i en una superfície de més de 10.000 m2 de la ribera dreta del riu Francolí, on sobretot es desbrossarà canya i bardissa. També es netejarà tot l’entorn i es retiraran els residus que hi ha acumulats.

En el marc d’aquest projecte també es plantaran un total de 260 plantes de 6 espècies diferents, pròpies del bosc de ribera de rius com el Francolí. Amb aquestes plantacions es pretén afavorir la millora del bosc de ribera del marge dret del riu.

L’import atorgat per la Diputació de Tarragona per a dur a terme aquest projecte és de 40.000 euros.

Les diferents actuacions d’aquest conveni s’orienten a la preservació, la prevenció de riscos i la millora d’entorns naturals que repercuteixen positivament en la salut humana i contribueixen a disminuir l’impacte del canvi climàtic. A més, sumat a la millora de l’entorn del camí del Francolí i de la vegetació de ribera, també es contribueix a reduir el risc d’incendi forestal.

Els treballs el desenvoluparà durant 4 mesos una brigada de l’Associació Aurora integrada per persones amb malaltia mental i compten amb el suport dels ajuntaments del Morell, Perafort i la Pobla de Mafumet.