26/06/2019

L’Associació Aurora recupera el Camí del Francolí als municipis del Morell, Perafort i la Pobla de Mafumet en el marc del conveni entre “la Caixa” i la Diputació de Tarragona.

L’Associació Aurora treballa, des del passat 10 d’abril, en la recuperació del Camí del Francolí als termes municipals del Morell, Perafort i la Pobla de Mafumet, en el marc del conveni entre la Diputació de Tarragona i “la Caixa” per la preservació dels espais naturals de la demarcació i per la inserció laboral de persones en risc d'exclusió. Una tasca que s’allargarà fins al proper 9 d’agost i que realitzen un equip d’un oficial i sis operaris de l’entitat tarragonina, amb el suport dels ajuntaments del Morell, Perafort i la Pobla de Mafumet.

Els principals objectius d’aquest projecte són la consolidació d’un tram del camí del Francolí, sobretot per facilitant-ne el pas de les persones, i la millora ambiental del bosc de ribera, que en aquesta ribera del riu es troba ben representada en diversos sectors entre el camí i la llera. També hi ha alguns llocs d’especial interès on s’actuarà, com ara el punt on el camí travessa la riera de la Selva.

Així, es tracta d’una intervenció en un tram de prop de 2.400 metres de llargada i en una superfície de més de 10.000 m2 de la ribera dreta del riu Francolí, on sobretot es desbrossarà canya i bardissa. També es netejarà tot l’entorn i es retiraran els residus que es vagin trobant.

En el marc d’aquest projecte també s’han plantat un total de 260 plantes de 6 espècies diferents, pròpies del bosc de ribera de rius com el Francolí. Algunes d’aquestes són el freixe de fulla petita i el roser silvestre entre d’altres. Amb aquestes plantacions es vol afavorir la millora del bosc de ribera del marge dret del riu.

Les diferents actuacions d’aquest conveni s’orienten a la preservació, la prevenció de riscos i la millora d’entorns naturals que repercuteixen positivament en la salut humana i contribueixen a disminuir l’impacte del canvi climàtic. A més, sumat a la millora de l’entorn del camí del Francolí i de la vegetació de ribera, també es contribueix a reduir el risc d’incendi forestal.